Dit voorjaar heeft Ziggo een succesvolle wervingscampagne gehouden in Zutphen. Omdat Ziggo ook graag wat terug wilde doen voor de gemeenschap, werd er voor elke nieuwe abonnee een bedrag gereserveerd voor het platform Karacht. Op 6 mei jl. na afloop van de campagne is het bedrag in de vorm van een grote cheque overhandigd aan Cees Smit, voorzitter van HJR/Karacht.
De uitreiking vond plaats voor wijkcentrum de Uitwijk, welke locatie niet toevallig was gekozen. Het ontvangen bedrag zal nl. worden besteed aan de jongeren die veelvuldig in dit wijkcentrum samenkomen. Deze jongeren tussen de 12 en 18 jaar hadden verschillende ideeën om de coronaperiode op een positieve wijze door te komen, maar het ontbrak hen aan de financiële middelen om deze ook uit te kunnen voeren.
Dankzij de bijdrage van Ziggo kunnen de jongeren nu van start met de organisatie van een Lan-party (een activiteit waarbij jongeren in 1 ruimte online tegen en met elkaar spelen) en is het tevens voor hen mogelijk geworden om zaken aan te schaffen voor de organisatie van overige activiteiten.